Consultes i respostes

Estás en: Inicio | Consultes i respostes

Els dubtes i consultes que puguen sorgir als concursants durant el desenvolupament d’aquest concurs han sigut ateses a través de la Plataforma de Contractació del Sector Públic, fins al dia 9 de maig de 2023.

En aquest apartat s’inclouran les consultes realitzades a través de la Plataforma de Contractació del Sector Públic i les respostes a les consultes esmentades.

Per a altres assumptes relacionats amb el concurs, a través de l’email : concursocentrocongresosalicante@diputacionalicante.es

SÍNTESI DE RESPOSTES A LES CONSULTES REALITZADES

(Actualitzat a 12/5/23)

1.- La subscripció d’assegurança de responsabilitat civil pot ser substituïda per un compromís de subscripció en fase de presentació de propostes?

La subscripció de l’assegurança de responsabilitat civil no s’exigeix en la fase de concurs. Està inclòs en l’apartat 11 de les bases, referit a la contractació posterior del projecte d’execució i direcció d’obres.

2.- La compatibilitat dels funcionaris s’exigeix en fase de presentació de propostes o solo en fase de contractació en cas de ser adjudicatari?

De conformitat amb l’apartat 8.2 de les bases, els participants en el concurs que ostente la condició de funcionari, haurà de presentar autorització de compatibilitat per a l’exercici d’activitats professionals anara de les Administracions Públiques.

3.- L’UTE és necessària sol en cas que els adjudicataris siguen diversos arquitectes o obligatòria per a incloure totes les figures professionals?

L’UTE no és obligatòria.

4.- Podrien facilitar un major desglossament del programa i les seues superfícies?

L’annex I del Plec de Prescripcions Tècniques conté el programa de necessitats.

5.- Organitzaran una visita guiada a l’àrea d’implantació del concurs? És accessible sense autorització l’àrea del concurs?

La visita es realitzarà el dia 8 de maig de 2023 a les 12 m

Punt de trobada: Entrada al recinte portuari per l’Avinguda del Faro.

La visita es realitza en l’àrea portuària que té control d’accessos.

6.- Per a presentar-se al concurs a més de la titulació d’arquitecte i estar col·legiat serà necessari ja tindre constituït l’equip mínim o això només serà exigible al guanyador a fi de formalitzar el contracte per negociat?

Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes.

7.- En el cas de resultar premiat però no amb el primer premi per a cobrar el citat premi, a més de la titulació d’arquitecte i estar col·legiat, s’haurà de presentar l’equip mínim que poc o res haurà de fer en aquest cas al no resultar guanyador o per contra per a aquest cas no seria necessari i seria suficient demostrar la titulació d’arquitecte?

Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes, que d’acord amb l’apartat 9.1 de les mateixes es considera com a únic guanyador del concurs al primer premiat.

8.- En el punt “11.4.- Solvència tècnica i/o professional. (90 e)”, a part de l’arquitecte autor, que comptarà amb la titulació habilitant i col·legiació oficial corresponent, es demanen uns perfils mínims d’uns certs especialistes (coordinació de seguretat i salut en fase de Projecte i resta de tècnics encarregats directament de l’execució dels serveis que integren el contracte): Aquests especialistes tenen exclusivitat o es poden presentar amb diversos equips?

Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes.

9.- Entenem que el màxim de 6 panells A1 es pujaran al repositori (de l’enllaç del Plec Admin) i que la resta de la documentació , el Sobre 1 i el Sobre 2 Proposta arquitectònica, a través de la Plataforma de contractació de l’Estat, és correcte?

Sí, és correcte.

10.- Els panells A1 han de presentar-se en Horitzontal o en vertical?

Com vulguen.

11.- Segons les bases del concurs, l’adjudicatari no pot subcontractar. Estaria obligat llavors a crear UTE amb els diferents especialistes, en el cas de no disposar de personal propi?

No es pot subcontractar la redacció del projecte, com a autor d’aquest, ni la Direcció d’obra. Les prestacions que l’autor del projecte necessite contractar per a la redacció es considera que són relacions entre particulars.

12.- Proporcionaran un programa de necessitats més desglossat, que el que han proporcionat?

L’annex I del Plec de Prescripcions Tècniques conté el programa de necessitats.

13.- Proporcionaran pla topogràfic de l’àrea?

Es considera que la informació proporcionada és suficient per a la redacció de l’avantprojecte, situant-se tots els terrenys de l’actuació sensiblement a la mateixa cota.

14.- Es desitja que l’edifici de congressos i oficines conforme un únic edifici, dos edificis independents o dos edificis units?

Com vulguen.

15.- Proporcionaran un programa de necessitats més desglossat, que el que han proporcionat?

L’annex I del Plec de Prescripcions Tècniques conté el programa de necessitats.

16.- On es poden descarregar els annexos que s’esmenten en el plec tècnic?

En la Plataforma de Contractes del Sector Públic. Consten en el propi plec tots els annexos, excepte els continguts de l’annex II que figuren en el document denominat “documentació informativa”.

17.- Estic intentant descarregar-me la informació del concurs, però no funciona el link. Hi ha manera de solucionar-ho?

En el navegador que utilitze haurà de permetre la descàrrega d’arxius zip perquè funcione.

18.- per a acreditar la titulació d’arquitecte per al sobre 1 segons plec administratiu pàgina 21, seria suficient un certificat de col·legiació en un col·legi d’arquitectes d’Espanya?

Conforme a l’apartat 14.2 de les bases, en el sobre numere 1 haurà d’incloure l’acreditació de la condició d’arquitecte del concursant, mitjançant l’aportació de la titulació corresponent.

19.- En l’àrea d’intervenció existeix un edifici de la guàrdia civil, ha de tindre’s en compte aquest edifici d’alguna manera?

No cal tindre-ho en compte, ja que prèviament a la construcció del Centre de Congressos es traslladaran les dependències i l’edifici serà demolit.

20.- Poden aportar informació gràfica en *CAD dels edificis del districte digital i dels seus espais exteriors?

No procedeix.

21.- Poden aportar el polígon de l’àrea d’intervenció representat gràficament sobre el topogràfic?

Es considera que la informació proporcionada és suficient per a la redacció de l’avantprojecte.

22.- S’indica que els nous volums poden sobrepassar els límits de l’àrea d’implantació en els molls 7 i 9 on s’admeten volades fins a *10m, però hi ha alguna altura mínima per a aquestes volades?

En el Plec de Prescripcions Tècniques no s’estableix.

23.- Els molls que limiten l’àrea d’intervenció (molls A, 9 i 7) han de poder continuar operant per a l’atracada d’algun tipus d’embarcació?

En el Plec de Prescripcions Tècniques no s’estableix.

24.- En relació a la construcció sota rasant, s’indica que aquesta ha de quedar al *ras de la cota actual quan es trobe sota espais lliures d’edificació. El geotècnic per la seua part aconsella limitar l’excavació d’un soterrani a 1,70-1.*80m de profunditat i els edificis del districte digital semblen haver optat per aquesta solució -que necessàriament emergeix de la cota zero- fins i tot en els «espais lliures» amb pèrgoles entre edificis. Podrien concretar més aquesta limitació al volum de soterrani i a quins tipus de construccions sobre el mateix l’habiliten per a superar la cota zero?

Conforme s’estableix en l’Annex III del Plec de Prescripcions Tècniques es considera com a cota 0 el nivell del paviment actual dels terrenys. Cap volum edificat per davall de la cota 0, que se situe sota espai lliure, podrà sobrepassar aquesta cota.

25.- La superfície màxima edificable s’ha xifrat en 30.000 m². Els espais exteriors coberts computen de la mateixa manera? i les pèrgoles?

D’acord amb el Programa de Necessitats de l’Annex I del Plec de Prescripcions Tècniques s’han fixat unes superfícies màximes per a l’edifici del Centre de Congressos, per a l’àrea d’oficines i per a l’aparcament. No s’han computat un altre tipus d’espais.

26.- En el programa del Centre de Congressos, sota l’epígraf «altres», s’està pensant en dependències menors i de servei, o és possible plantejar altres usos públics diferents als considerats?

“Uns altres” es refereix a altres dependències que es consideren pels concursants i les de servei que puguen plantejar-se en relació amb el funcionament del Centre de Congressos.

27.- Es podrien plantejar altres usos complementaris als inicialment previstos amb la finalitat de millorar la proposta a nivell econòmic i aconseguir un major ús de les instal·lacions de la proposta en el seu conjunt?

Els concursants poden plantejar les propostes que estimen convenients, sempre que es complisquen les determinacions establides en el programa de necessitats.

28.- Més enllà del propi àmbit d’actuació (molls 7 i 9 del port), es poden plantejar solucions urbanístiques d’accessos, zones verdes i altres propostes alternatives que ajuden a cosir el futur centre de congressos amb la resta de la ciutat?

Els concursants poden plantejar les propostes que estimen convenients, sempre que es complisquen les determinacions establides en el programa de necessitats.

29.- Volia consultar la possibilitat de tindre accés als plans del nou edifici recentment construït en el moll, ja que en el Plec especifica clarament la integració amb aquest, i creiem que és vital per a la proposta final.

L’Annex III de paràmetres urbanístics del Plec de Prescripcions Tècniques no especifica que l’edifici que es projecte haja d’integrar-se amb l’edifici 5 del Districte Digital. El que s’estableix és que la proposta haurà de solucionar els espais de circulació i accessos entre l’edifici 5 del Districte Digital i el projectat.

30.- En diversos mitjans s’ha apuntat sobre la possibilitat de realitzar una proposta a gran escala que connecte l’autovia amb el centre de congressos, a més de la connexió amb el centre d’Alacant. El dubte és si, caldria plantejar aquesta possibilitat, i en cas de ser afirmatiu, si el Pressupost de tota aquesta actuació està inclòs o són obres que es realitzaren al marge.

La proposta ha d’ajustar-se exclusivament al que s’establisca en les Bases del Concurs i al Plec de Prescripcions Tècniques.

31.-En la memòria a incloure en el sobre 1 es poden incloure imatges i dibuixos a més del text?

Com vulguen.

32.- El plec defineix que els molls 7 i 9 permeten volades de fins a 10 metres.Què volen dir amb això?Pot l’edifici volar sobre una làmina d’aigua?

Es pot sobrevolar fins a 10 metres, conforme s’indica en l’annex III del Plec de Prescripcions Tècniques.

33.-En les volades existeix algun condicionant d’altura o protecció davant impacte d’embarcacions?

En el Plec de Prescripcions Tècniques no s’estableix.

34.- Existeix alguna limitació de paràmetres urbanístics aplicable en la parcel·la? Reculades a bogues, altures màximes, nombre de plantes…

Conforme a l’annex III del Plec de Prescripcions Tècniques “No es fixen paràmetres que limiten el volum edificable dins de la parcel·la”.

35.- Ens interessaria saber si s’exigeix l’exclusivitat dels col·laboradors.

En les Bases del concurs no s’estableix.

36.- En quin moment s’han d’especificar i acreditar els membres de l’equip mínim?

Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes.

37.- En l’apartat 11.4.- Solvència tècnica i/o professional. (90 e) posa que es presentarà declaració responsable del professional o representant legal de l’empresa en la qual es relacionen els membres de l’equip tècnic amb indicació de les titulacions acadèmiques, comprometent-se a adscriure a l’execució del contracte aquests mitjans personals; però en la documentació que s’entrega no consta aquesta declaració. S’ha d’entregar en el moment de presentar-se al concurs o solament en el cas de guanyar-lo?

L’apartat 11 regula la contractació posterior del projecte d’execució i direcció d’obres. Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes.

38.- En l’apartat 11 s’indica que s’acompanyarà una descripció de les funcions de cada lloc de treball, personal tècnic que les desenvolupe, experiència del mateix i dedicació prevista, etc. Es refereix a les funcions de les empreses col·laboradores (per exemple, àmbit d’estructures, instal·lacions etc) o de cada treballador que contribuirà al desenvolupament del projecte, de cada empresa col·laboradora?

L’apartat 11.4 es refereix a la contractació posterior del projecte d’execució i direcció d’obres amb el guanyador del concurs i serà en aqueix moment quan “Es presentarà declaració responsable del professional o representant legal de l’empresa en la qual es relacionen els membres de l’equip tècnic amb indicació de les titulacions acadèmiques, comprometent-se a adscriure a l’execució del contracte aquests mitjans personals. A aquest efecte s’acompanyarà una descripció de les funcions de cada lloc de treball, personal tècnic que les desenvolupe, experiència del mateix i dedicació prevista, així com titulació acadèmica i professional, almenys, del representant de l’equip i dels tècnics encarregats directament de l’execució dels serveis que integraren el contracte, inclosos els d’aquells que desenvolupen treballs mitjançant subcontractació en els termes regulats en el present Plec.”

39.- En el plec s’indiquen els perfils exigits per a conformar l’equip multidisciplinari i es fa referència als especialistes que es consideren oportuns. Un mateix especialista pot presentar-se amb diferents equips o existeix exclusivitat? Per exemple, el cas d’un consultor acústic.

Conforme a l’apartat 7.2 de les bases, l’equip tècnic mínim serà exigible al guanyador del concurs d’avantprojectes.

40.- Seria possible presentar un vídeo de la proposta, o bé substituint un dels panells o bé en arxiu a part?

No es contempla en les Bases.

41.- En el Programa s’especifica clarament la necessitat de projectar tres auditoris amb diferents capacitats. No obstant això, no s’especifica l’ús concret d’aquests auditoris. Seran exclusius per a conferències, *meetings, i esdeveniments d’aquesta índole o també han d’estar previstos per a actuacions musicals, fins i tot bandes o orquestres amb obres teatrals?

L’objecte del present concurs és un Centre de Congressos de la Ciutat d’Alacant. Res impedeix que puguen destinar-se a altres usos complementaris.

42. Com es mantindrà l’anonimat en els panells A3 i la memòria pujats a la plataforma de contractació?

La plataforma de contractes té previst un procediment per a concursos de projectes que preserva l’anonimat, que és el que s’ha utilitzat en aquest cas.

43.- Presentant-se individualment al concurs és necessari estar donat d’alta com a autònom en el moment del concurs o és possible fer-lo després del resultat del concurs si es guanyara algun premi?

En les Bases no s’estableix. No obstant això, els premiats hauran de presentar factura per a l’abonament dels premis i reunir tots els requisits legals per a la seua emissió.

44.- Respecte a la grandària conjunta del lliurament d’informació en la plataforma: cada panell en A1 amb imatges i plans en alta resolució a 300ppp sobrepassara fàcilment els 10mb per panell. En el plec s’esmenta que el conjunt de la informació a entregar no podrà sobrepassar entre 27 i 38mb. Podria fer-se més d’una pujada d’informació cadascuna amb aquest límit augmentant la capacitat total de mb? En cas que només es puga fer una pujada per participant podrien per favor reconsiderar el límit i la plataforma adequada per a entregar la informació?

Els panells que es pugen al repositori no tenen limitació de resolució ni de grandària. Les còpies en A3 que es presenten en la plataforma hauran de presentar-se conforme s’estableix en les Bases.

45.- Podrien aclarir per favor si els perfils de l’equip mínim són els mateixos per a la Direcció d’Obra i la Direcció d’Execució d’Obra?

S’estarà al que es disposa en la LOE i al que s’estableix en l’apartat 11.8 de les Bases que regulen el present Concurs d’Avantprojectes

46.- Les torres d’il·luminació existents entre els edificis del Districte Digital i el moll 7 que delimiten l’àrea d’implantació, són substituïbles per a integració. Quant al far núm. 24580, situat entre moll 9 i moll A, s’ha de mantindre, o és desplaçable.

Les bases no contemplen el manteniment, per la qual cosa es considera que són substituïbles.

47.- Existeix alguna regulació urbanística relativa a l’altura dels volums resultants tant per a les oficines com per al Centre de Congressos?

En l’Annex III del Plec de Prescripcions Tècniques s’especifica que “No es fixen paràmetres que limiten el volum edificable dins de la parcel·la”.

48.- Serà necessari que l’auditori principal compte amb caixa escènica per a l’ús de tramoies i escenes de teatre?

L’objecte del present Concurs és un Centre de Congressos de la Ciutat d’Alacant. Res impedeix que puga destinar-se a altres usos complementaris.

49.- Quina és la relació funcional entre el centre de congressos i les àrees d’oficines? Qui utilitzarà les oficines?

Actualment no està establit.

50.- Deuen els auditoris 1, 2 i 3 tindre files de cadires ascendents o han de disposar-se les cadires en un sol nivell?

Com vulguen.

51.- Ens agradaria saber si el pressupost del projecte considera l’equipament escènic (butaques, lluminàries, so, etc.)

Haurà d’incloure tot l’equipament necessari per al seu funcionament. L’apartat 4 de l’Annex IV del Plec de Prescripcions Tècniques, referit a la justificació del càlcul d’honoraris, indica tot allò que ha de contindre.

52.- Necessitaríem tindre una descripció una mica més detalla de les característiques de l’escenari: dimensions requerides, si es necessita caixa escènica, etc.

En el Plec de Prescripcions Tècniques no s’estableix.

53.- Les 300 places d’aparcament requerides poden ser en superfície i descobertes?

Com vulguen.

54.- Hui dia existeix crèdit suficient per a formalitzar l’adjudicació seguidament a la fallada del concurs?

Per a l’adjudicació del posterior contracte serà necessària la dotació de crèdit, com per a la tramitació de qualsevol contracte.

55.- Ens agradaria saber si hi ha algun planejament previst per a la transformació del port en el seu contacte amb la ciutat. Si fora així, podríem disposar d’aquesta informació?

No és objecte del present Concurs d’Avantprojectes. No obstant això, en l’Annex III del Plec de Prescripcions Tècniques s’estableixen “ASPECTES A TINDRE EN COMPTE EN EL PROJECTE”.

56.- Per “Salas de comissió”, hem d’entendre 8 sales de reunions de 50 m² cadascuna?

Com vulguen. S’estableix que la suma de la superfície de les 8 Salas de Comissió siga ≥400 m².

57.- Desconeixem l’oferta pròxima o previsions de restauració pròximes al futur Centre de Congressos. Quin tipus/s d’equipament/s de restauració hem de preveure en els edificis?

Els que consideren.

58.- . Seria possible que publicaren una minuta amb els temes conversats en la visita al solar del dia 08/05/2023, per als despatxos que no hàgem pogut ser presents?

En la visita no es va atendre cap consulta. Es va indicar que havia de fer-se a través de la plataforma.

59.- Actualment la parcel·la se situa dins dels límits portuaris. la parcel·la del projecte es converteix íntegrament en zona pública, quedant el límit portuari en el costat de l’institut marítim?

Correcte.

60.- Cal proveir un accés vehicular comú al projecte i al districte digital 5?

Conforme estableix l’Annex III del Plec de Prescripcions Tècniques “La proposta haurà de solucionar els espais de circulació i accessos entre l’edifici 5 del Districte Digital i el projectat” .